ヤギ飼い仙人

週末、朽木村のヤギ飼い仙人の周さんのところへ遊びにいった。
さりげなくだしてくれる料理はほんとに美味しくて、空は高くて、景色はきれいで、申し分のない一日でした。周さん発明の梅ミョウガのレシピをしっかり盗み取りました。
ヤギたちは遠くで草を食んでいたんだけど周さんが「おーい」って呼ぶと、一斉に振り返り走ってくる。まるで「あ、とーさんだ!」って感じ。ハルと私と蒔田さんは畑に植えた大根の間引きをてつだった。間引いた若い菜っ葉をもってかえってきてサラダにして食べた。
帰りは、蒔田さんと和子さんとハルと四人で天空へ。露天風呂から中秋の名月をおがみ、ほんと、こんなに毎日が楽しくていいんだろうか、、、、。

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s