Cold noodles

サムはなぜか冷たいごはん類が食べられない。冷たいスープやおすし、冷麺やそうめん。サラダもそう。この暑いときに何つくれっちゅうねん!!って怒りたくなるけど、あかんもんはあかん。

けど、私は好き。暑いときはすっぱい冷麺たべたい。つるつるっとそうめんたべたい。で、どうするか。

仕方ないから二通りつくる。私は冷たい麺、サムには暖かいの。

麺は中華スーパーで売ってる卵麺を使うと、冷たいのにも暖かいのにも使えることを発見したからね、両方いける。具もそんなにかわんないし。

ということで、ハルと私は冷麺を。スープは鶏がらだしに醤油と酢を入れて、マヨネーズと練りゴマをプラス。おいしいんです。

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s